Films en seriesFilms en series

dinsdag 25 augustus 2009

Familie Nederland

Quizvraag: welke wereldberoemde acteur is er vandaag jarig? Ik moest even diep nadenken. Keek op mijn horloge naar de datum... Maar natuurlijk: Sean Connery! En nu weet ik toevallig dat hij een trouw bezoeker van deze blog is. Vandaar: van harte, Sir Sean. Op naar de tachtig!

Presentator Ben Kolster van het onvolprezen radioprogramma Verre Verwanten Radio, en tot eind deze week van Familie Nederland, wilde in het laatstgenoemde programma wel even aandacht aan Sir Sean besteden. Dus vroeg hij voorzichtig of ik als DE Bond-kenner van Nederland even een zegje wilde doen. Na wat tegengesputter van mijn kant (want wat zou ik precies moeten melden over een jarige Sean Connery?) heb ik toegezegd.

Enige nadeel was dat ik op het tijdstip van het programma (tussen18 en 19 uur) in de trein zit. Dat belt gewoon niet zo lekker met al die mensen eromheen. Maar goed, voor een jarige Sean Connery heb ik dat wel over.

Aan het eind van het vijfminutengesprek had ik nog even de tijd om deze blog te noemen. Dus voor degenen die via Familie Nederland op deze pagina zijn gekomen: het echte Bond-nieuws is te vinden op de sites van CBn en MI6 en een korte biografie van mijn hand op 007 Nederland. Op deze blog voornamelijk overpeinzingen, reacties op het nieuws. Soms wat onsamenhangend, maar altijd oprecht en natuurlijk gerelateerd aan James Bond. En wie iets over James Bond kwijt wil: laat een berichtje achter.

Nog een leuk filmpje uit de oude doos: Sean Connery op de set van Diamonds Are Forever in Amsterdam.

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures