Films en seriesFilms en series

dinsdag 26 januari 2010

Failliet

Het is triest: net als filmstudio's gaan ook voetbalclubs failliet. Maandag de beurt aan HFC Haarlem. De voetbalclub waar ik als tiener ruim vier jaar heb gespeeld. Jaloezie alom toen ik van mijn oma een zelfgebreide Haarlem-trui (rood/blauw) kreeg met hoofdsponsor Mita erop. Zelfs de jongens die ik alleen in trainingspak kende, wilden plots een wollen trui.

Het zat er aan te komen. Al heel lang. Waarschijnlijk had de Wikipediaan daarom zijn tekst al klaar. Want binnen een mum van tijd stond er op de internetencyclopedie te lezen: HFC Haarlem, voormalig voetbalclub. Opgericht in 1889, opgeheven in 2010. Wikipedia, daar kan geen boekwerk tegenop. Een papieren editie is bij uitgave al gedateerd.

Zo was in oktober Wikipedia mijn eerste bron die over het overlijden van Joseph Wiseman (Dr. No) berichtte. Bij het zoeken naar een persoonbeschrijving van welke prominente figuur dan ook: kijk op Wiki. Alleen blijft de James Bond-sectie qua informatie wat achter. Ik heb ooit zelf een lijstje met film-karakters opgezet, dat na verloop van tijd inderdaad door anderenwerd opgepikt. Maar als we het over de Bond-films zelf hebben, is de informatie aan de karige kant en soms ronduit slecht geschreven. Maar misschien geldt dat ook voor andere onderwerpen waar ik geen kaas van heb gegeten.

Dat HFC Haarlem na ruim 120 jaar niet meer bestaat, daar was Wikipedia wederom weer erg snel mee. Waarschijnlijk was het een aanhanger van Telstar die het bericht heeft geplaatst...

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures