Films en seriesFilms en series

maandag 17 januari 2011

Een jaar lang feest

Uitbuiten die hap! Dat kun je wel overlaten aan de makers van de Bond-films.

Volgend jaar is een jaar lang feest vieren. Dr. No wordt vijftig, en dat moet uitgebreid gevierd worden. Niet meer dan terecht.

Tijdens het veertigjarig jubileum (logischerwijs was dat in 2002) hadden we die lijn met filmhorloges van Swatch. We hadden toen ook dat mooie logootje, zie hier onder. En natuurlijk de twintigste film: Die Another Day, alhoewel wij deze prent in Nederland bij hoge uitzondering pas in januari 2003 konden zien.

Vijftig jaar moet veertig jaar overstijgen, zijn ze bij Eon Productions van mening. Dat lijkt mij op zich geen probleem. Qua film lijkt mij dat een eitje – Die Another Day bleek de slechtste Bond-film ooit. En veel meer dan die horloges en wat hebbedingetje staat mij niet bij. O ja, een waardevolle vermelding is natuurlijk het uitbrengen van de geremasterde soundtracks. Daar was ik nog wel het meest gelukkig mee.

Natuurlijk, de bladen zullen wel vol gestaan hebben. Wan wat is er simpeler om melding te maken van een jubileum? Riedel ouwe koeien uit de sloot, et voila.

Voor het vijftigjarig festijn wordt de hele lijn Bond-films op blu-ray verwacht. Dat is al een grote plus. Uiteraard de grootste klapper komt op 9 november: Bond 23. Wat ze daarbuiten allemaal verzinnen – ik vind het alleen maar leuk. En als ambassadeur van James Bond in Nederland zal ik uiteraard mijn grote mond weer opentrekken op radio- en tv. Ik zit nu, ten opzichte van tien jaar geleden, immers in het hol van de leeuw…

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures