Films en seriesFilms en series

maandag 2 maart 2015

Omega Impressed


Ik had nooit zo veel met de Limited Editions die Omega sinds 2002 bij elke nieuwe Bond-film uitbracht. Vaak vond ik de normale versie — die Bond in de film draagt — véél mooier dan zo'n Limited Edition die vol staat met 007-logo's. Behalve dan die Seamaster Aqua Terra uit Skyfall, daar vond ik echt niks aan. Naar mijn mening een saai uitziend horloge met een blauwe wijzerplaat in een streeppatroon dat me niet kon bekoren. Dan zag ik veel liever de Planet Ocean die hij in het begin van de film draagt.

Door gastauteur Leijo Van Aubel

Maar een maand geleden kondigde Omega een nieuwe Limited Edition aan, ter gelegenheid van de komende Bond-film, Spectre. Dit is de eerste keer dat ze een Aqua Terra als Limited Edition voor Bond uitbrengen (voorheen was het altijd een Seamaster Diver of een Planet Ocean). En ik moet zeggen: ik ben (voor het eerst) écht onder de indruk van deze Limited Edition.

Omega Seamaster Aqua Terra Limited Spectre Edition

Een prachtig blauwe wijzerplaat met een mooi patroon (Seamaster Diver, anyone?), geïnspireerd door Bonds familiewapen. En dan die gele accenten die daar prachtig tegen afsteken! Hetzelfde familiewapen nogmaals in zwart-wit aan de gele secondewijzer (véél beter dan een 007-logo aan het uiteinde in het midden, zoals bij voorgaande Limited Editions vaker het geval was).

Detail Omega Seamaster Aqua Terra Limited Spectre Edition

Het enige wat van mij dan weer niet had gehoeven, is het 007-logo in de aanduiding op de wijzerplaat: ''>15'007 Gauss'. Gewoon '>15'000 Gauss' (wat te maken heeft met de bestendigheid tegen magnetisme) had ik liever gezien. Dan kunnen alleen de échte fans het klokje herkennen als een Bond-horloge.

Overigens roept het uitbrengen van deze Limited Edition bij mij de vraag op: zou Bond in Spectre de standaard Aqua Terra >15'000 Gauss dragen? Later dit jaar zullen we het zeker weten.

Omega Seamaster Aqua Terra

Dan wil ik toch afsluiten met nog één dingetje wat ik jammer vind: ik heb helaas niet een slordige 5000 euro ergens op een rekening staan. Anders bestelde ik deze Limited Edition meteen...

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures