Films en seriesFilms en series

zaterdag 2 maart 2013

Bond over Bond

Sinds deze week verkrijgbaar: de visie van Roger Moore op vijftig jaar James Bond. Ofwel Bond over Bond, de Nederlandse vertaling van Bond On Bond.


Een eerste indruk van het boek is beslist positief. Het is een lekker formaat, groter dan verwacht. Heeft een prachtige harde kaft met reliëf. Rijk geïllustreerd met nooit eerder gepubliceerde foto's uit Moores privécollectie. En de inhoud, want daar gaat het natuurlijk om, leest lekker weg.

Moore heeft het geluk dat hij producers Broccoli en Saltzman al vanaf begin jaren zestig kent. En dat hij als vriend iedere vroege Bond-film in besloten kring heeft mogen zien. Dus voordat hij tien jaar later zélf 007 zou worden, wist hij precies welke ups en downs Bond die jaren daarvoor had doorgemaakt.

Een gewone dag in huize Moore
Zoals de immer opgewekte ex-007 schrijft in zijn voorwoord: Toen mijn uitgever me vroeg of ik vanuit mijn eigen unieke perspectief eens wilde terugkijken op hoe het was om op het grote doek James Bond te zijn, leek dat tamelijk veel gevraagd van iemand die in slechts zeven films heeft gespeeld en de rest niet keer op keer bekijkt. Maar met een beroep op wat vrienden en de hulp van een paar mensen heb ik geprobeerd om de ruimte tussen de mooie foto's te vullen met interessante woorden, gedachten en herinneringen. Wat ik met niet kon herinneren heb ik maar gewoon verzonnen.

Bond over Bond is uitgegeven bij Veltman Uitgevers en verkrijgbaar voor 24,99 euro.

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures