No Time to Die is dit weekeinde de Hollywoodfilm met de hoogste omzet sinds het begin van de coronapandemie begin 2020. De nieuwste James Bond-film heeft daarmee F9: The Fast Saga verslagen die deze zomer in première ging.
Wereldwijd staat James Bond als derde film met de hoogste opbrengst genoteerd, achter twee Chinese producties: The Battle at Lake Changjin en Hi, Mom.
De teller van No Time to Die staat op bijna 735 miljoen dollar (ruim 650 miljoen euro). De Aziatische films komen momenteel uit op respectievelijk 882 miljoen en 822 miljoen dollar.
Het driemaal uitstellen van de 25e Bond-film blijkt daarmee een juiste keuze te zijn geweest; het bioscooppubliek weet No Time to Die ondanks de geldende coronarestricties toch te vinden. Hoe de film zonder COVID-19 had gescoord, zal voer voor speculatie blijven.
Geschat wordt dat de kosten van de laatste James Bond-film rond de 350 miljoen dollar liggen. De film zal zo’n 800 miljoen dollar moeten opbrengen om quitte te spelen. Bioscopen verdienen logischerwijs namelijk ook een goede duit aan het vertonen van een film.
Inmiddels is No Time to Die in Engeland en de Verenigde Staten op streamingdiensten te zien. In Australië draait de film nog geen twee weken. In Nederland trekt James Bond sinds eind september volle zalen.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten