Films en seriesFilms en series

dinsdag 10 januari 2012

Officieel: Newman componist Skyfall

Componist Thomas Newman gaat de muziek schrijven voor Skyfall. Dat heeft Eon Productions officieel bevestigt op 007.com. Voormalig huiscomponist David Arnold blijft muzikaal betrokken bij het vijftigjarig Bond-jubileum dit jaar.

Thomas Newman

Het gerucht dat Newman aan de nieuwe Bond-film zou meewerken, hangt al een week in de lucht. Het is de vijfde keer dat Newman samenwerkt met regisseur Sam Mendes.

Naast de beleefdheden over en weer van Newman en de Bond-producers (O wat zijn ze allemaal verheugd en benieuwd en opgewonden), reageert voormalig huiscomponist David Arnold sportief op dit besluit: "Ik ben een groot fan van Newman en ik ben net zo benieuwd als iedereen waar Sam Mendes en zijn team Bond mee naartoe nemen op zijn vijftigste jubileum."

David Arnold
Via Twitter vult Arnold aan dat hij sinds juni vorig jaar al weet dat Thomas Newman is benaderd voor Skyfall. "Ik kijk er naar uit om Skyfall als een fan te  zien - voor het eerst in veertien jaar!"

De reden dat David Arnold niet mee zal werken aan de nieuwe Bond-film, heeft volgens de componist niets te maken met zijn werkzaamheden voor de Olympische Spelen in Londen. "Ik heb altijd gezegd: ik blijf verbonden aan de Bond-films, zolang ze mij vragen. Als ze me voor de volgende film benaderen, doe ik gewoon weer mee. Ik heb het er met Sam Mendes over gehad, maar ik vind dat een regisseur vooral de componist moet nemen waar hij zich het prettigst bij voelt."

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures