Films en seriesFilms en series

maandag 26 juli 2010

Making OHMSS

Het gebeurt niet vaak, maar opeens is daar zo'n boek waarvan je niet wist dat het gemaakt werd: The Making of On Her Majesty's Secret Service. Die titel alleen al doet watertanden.

Klik hier voor de website en blader door de voorbeeldpagina's.

Waarschijnlijk qua informatie niet veel nieuws onder de zon, maar veel van de foto's die ik zie, zijn nieuw voor mij. En geloof me, ik heb echt al ontzettend veel foto's van de Bond-films gezien. Altijd aardig als er weer wat nieuws boven water komt. Neem bijvoorbeeld de plaatjes die zijn geschoten van de verwijderde scène op de daken bij The College of Arms. Smullen!

Het bijna 300 pagina's tellende boek is opgedragen aan de juiste persoon: regisseur Peter Hunt. Bij zijn overlijden in de zomer van 2002 moest ik direct aan één ding denken. Niet dat iemand er wat aan zou hebben gehad, maar ik had Hunt graag willen laten weten dat ik OHMSS een juweel van een film vind. Net als Charles Helfenstein, de schrijver van dit boek, durf ik te zeggen: On Her Majesty's Secret Service is de beste Bond-film ooit gemaakt...

Bestellen zonder verzendkosten doe je hier. En Leijo bedankt voor de tip!

6 opmerkingen:

LVA zei

The pleasure is all mine. ;-)

Jasper Hartog zei

Geheel terecht natuurlijk is het boek uitgebracht ter gelegenheid van het 40-jarig jubileum in december 2009 - maar ik heb er nergens iets over gezien of gelezen. Gek toch?

LVA zei

Ik kwam er zelf ook pas een paar weken geleden achter, via het Absolutely James Bond-forum. Gelijk besteld toen ik 't zag! Vreemd inderdaad dat dit destijds niet onder de aandacht is gekomen van websites als MI6 en CBn.

JW Pepper zei

Op het CBN forum is uitgebreid gepraat over het boek (de auteur is ook lid van het forum)

Na al die positieve reviews over het boek gelezen te hebben heeft dit blog-berichtje me uiteindelijk overgehaald het boek te bestellen.
Het is kennelijk vandaag verzonden

Jasper Hartog zei

Op het forum van CBn, daar kom ik nooit. Ze hadden op zijn minst op de hoofdpagina een artikeltje kunnen publiceren.

Hoorde van Leijo dat er her en der wel wat typografische foutjes in staan. Maar dat mag de pret vast niet drukken. Ik heb hem nog niet besteld, maar ga dat zeker doen. En dan zal ik die Helfenstein wel eens opzoeken op het forum.

JW Pepper zei

ontvangen, eerste hoofdstuk gelezen, ben echt verbaasd over hoeveel ik niet wist over de film en het boek. Mooi boek, veel foto's die ik nog nooit heb gezien. Het boek is het geld nu al waard! Snel verder lezen...


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures