Films en seriesFilms en series

donderdag 15 oktober 2009

Twintig jaar te laat

Popgroep a-ha kapt er mee. De Noorse band houdt het voor gezien na een laatste concert in 2010. Twintig jaar te laat als je 't mij vraagt.

Ik ben een grote fan van de Bond-song The Living Daylights. Hunting High and Low vind ik ook een goed nummer. Take On Me is simpelweg jeugdsentiment en zo is er nog een handvol jaren tachtig songs die ik kan waarderen. Maar echt indrukwekkend is het oeuvre niet te noemen.

The Living Daylights heeft een hoog John Barry gehalte. Zo vonden de Noren zelf, zodat op hun album Stay On These Roads een andere versie van de Bond-song is opgenomen. Meer in de stijl van de andere nummers, meer a-ha en dat pakt minder goed uit. Maar ik ben dan ook een Bond-fan, geen fan van a-ha.

Het is tijd om iets anders te doen, meldt het drietal eenstemmig op hun website. Zoals ontwikkelingswerk en, jawel, de politiek.

Bij de laatste concert in december 2010 in Oslo is te hopen dat Morten Harket de eer aan zichzelf houdt en gaat playbacken. Want zoals eerder besproken: zuiver is het nooit geweest…

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures