Films en seriesFilms en series

maandag 19 oktober 2009

Zelfbescherming

Bijna al mijn Bond-prullaria staat op zolder. Sinds Benthe twee jaar geleden een babykamer nodig had, moesten mijn automodellen, action figures, posters, onderzetters, bierblikjes, knipselmappen, speelkaarten, ansichtkaarten, sleutelhangers, aanstekers en de rest van de reutemeteut het veld ruimen. Zonder morren overigens. Want daar op zolders staat het goed. Ik ben namelijk niet zo'n curator.

De verzamelaar zou het liefst een museum tot zijn beschikking hebben. Om zijn zooi in vol ornaat aan de wereld te tonen. Of eigenlijk aan zichzelf, en slechts een handjevol andere belangstellenden. Want wie is er geïnteresseerd in bovengenoemde opsomming? Toch bijna niemand?

En toch, bij het lezen van het bericht dat er nog vóór het eind van dit jaar een serie Bond-prop replica's op de markt komen, begin ik te twijfelen. Scaramanga's golden gun, de tanden van Jaws en de tarotkaarten van Solitaire. Die liggen toch niemand in de weg? Zeker niet als ze binnen nu en afzienbare tijd naar zolder verhuizen. Want dan heb ik ze maar.

En daar is het waarschijnlijk om te doen: om de heb. Met als resultaat dat als ik er straks niet meer ben Benthe die hele meuk voor een knaak op Marktplaats kan verpatsen. Of nog makkelijker: in een keer in de vuilcontainer kiept. Dan ben ik welgeteld tien minuten blij geweest met het pistooltje van Scaramanga. Even aan iedereen laten zien hoe het apparaatje werkt en vervolgens kan het worden opgeborgen. Om over twintig jaar weer eens op te graven, tot de conclusie komen dat het half vergaan is en alsnog weggooien…

Het is een leuk idee van Factory Entertainment om een lijn Bond-attributen uit te brengen. Toch denk ik puur uit zelfbescherming dat ze het beter niet kunnen doen…

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures