Films en seriesFilms en series

zondag 6 juni 2010

Dragon Tattoo

Omdat die nieuwe Bond-film toch niet van de grond komt, heeft Daniel Craig wel even de tijd om de Millennium-trilogie te doen. Ook leuk!

Een hype, ineens. Die boeken van de dooie Zweed Stieg Larsson. Ik ben in de tweede pil blijven steken bij het hoofdstuk From Russia with Love. Geen geintje. Het leest makkelijk weg. En het eerste boek vond ik zelfs intrigerend. Maar ze zijn zo dik. Te dik om in mijn tas mee te zeulen de trein in. En tja, buiten de trein lees ik eigenlijk niet.


In Zweden zijn alle drie de delen inmiddels verfilmd. Deel 2 (De vrouw die met vuur speelde) ligt nu in de winkel. Maar daar schijnt Hollywood zich niets van aan te trekken. Alles wat buiten de eigen taalgrens valt vinden ze niet te pruimen. Dus zal het binnenkort allemaal opnieuw gedaan worden.

Daniel Craig wordt genoemd als hoofdrolspeler. Daar kan ik me bijzonder goed in vinden. En zodoende ziet het er naar uit dat de Engelsman eerder drie Millennium-films op zijn naam heeft staan dan Bond-films. Dat is toch een zorgelijke constatering.

Nu maar hopen dat ze het hele verhaal naar Amerika (of Engeland) vertalen. Dus een Engels alternatief voor Mikael Blomkvist.

En dan de titel van het eerste boek, Mannen die vrouwen haten, dat is een ijzersterke vondst. Voor mij een reden het boek te kopen. In Engeland hebben ze een zwakkere variant: The Girl with the Dragon Tattoo.

Ach, ze zullen er ongetwijfeld iets fraais van maken. Zeker als je bedenkt dat de regisseur David Fincher is. De man achter Seven, Fight Club en een het verrassende Zodiac, een van mijn recente favorieten.

The Dragon Tattoo staat gepland voor december 2011. Bond 23 gaat nóg langer op zich laten wachten…

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures