De film Wit licht van Jean van de Velde krijgt een hermontage. Zodat het Borsato-vehikel tijdens het filmfestival van Venetië voor een wereldwijd publiek toegankelijk wordt.
Persoonlijk ben ik een voorstander van hermontages. Sterker nog, ik juich dit initiatief zelfs sterk toe. Als er één Bond-film is die een nieuwe montage verdient, is het For Your Eyes Only. Zonder de huidige pre-title sequence is de Bond-film uit 1981 beslist één van de beste uit de serie.
James Bond bezoekt het graf van zijn vrouw. Hij wordt weggeroepen voor 'some sort of emergency'. Per helikopter wordt 007 afgevoerd en wat blijkt: Blofeld blijkt de chopper in zijn macht te hebben en vergast Bond op een ritje door Beckton Gasworks. Prima stunt als Bond buiten de vliegende helikopter klautert. Maar dan weet hij Blofeld de baas en krijgt Bond zelf controle over het gevaarte. Hij pikt de kale boef op en kiepert hem vervolgens in een enorme schoorsteen. De titelsong begint.
Persoonlijk ben ik een voorstander van hermontages. Sterker nog, ik juich dit initiatief zelfs sterk toe. Als er één Bond-film is die een nieuwe montage verdient, is het For Your Eyes Only. Zonder de huidige pre-title sequence is de Bond-film uit 1981 beslist één van de beste uit de serie.
James Bond bezoekt het graf van zijn vrouw. Hij wordt weggeroepen voor 'some sort of emergency'. Per helikopter wordt 007 afgevoerd en wat blijkt: Blofeld blijkt de chopper in zijn macht te hebben en vergast Bond op een ritje door Beckton Gasworks. Prima stunt als Bond buiten de vliegende helikopter klautert. Maar dan weet hij Blofeld de baas en krijgt Bond zelf controle over het gevaarte. Hij pikt de kale boef op en kiepert hem vervolgens in een enorme schoorsteen. De titelsong begint.
Beetje flauwe scène die niet misstaat in een Roger Moore-film, maar in dit geval is het andere koek. De minuten die na de titelsong volgen zijn zo overduidelijk bedoeld als pre-title sequence: het zinken van de St. George, Frederick Gray die hiervan op de hoogte wordt gesteld, generaal Gogol die aangeeft het verloren ATAC-systeem te willen hebben en ten slotte de moord op de Havelocks. Bovendien eindigt deze laatste scène met een close up op Melina’s ogen. Een perfecte open deur om Sheena Easton te laten klinken.
Ik zou dus graag een hermontage van bovengenoemde scène zien. Blofeld er helemaal uit en meteen met het verhaal beginnen. Tikkeltje dramatisch, maar dat mag best voor deze realistische Bond-film.
Bij dezen doe ik een oproep aan regisseur John Glen (een van de meest trouwe lezers van deze blog) om van de beste Bond-film van Roger Moore een nóg beter film te maken.
Ik zou dus graag een hermontage van bovengenoemde scène zien. Blofeld er helemaal uit en meteen met het verhaal beginnen. Tikkeltje dramatisch, maar dat mag best voor deze realistische Bond-film.
Bij dezen doe ik een oproep aan regisseur John Glen (een van de meest trouwe lezers van deze blog) om van de beste Bond-film van Roger Moore een nóg beter film te maken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten