Films en seriesFilms en series

dinsdag 16 februari 2010

Jodelen

Zelf heb ik het gemist, een reactie van een Nederlandse rodelaar op het dodelijk ongeluk dit weekeinde tijdens de Olympische Spelen. Vandaar dat ik mij heb laten vertellen dat het zelden voorkomt dat er een dode valt tijdens het rodelen en/of bobsleeën. De laatste keer dat dit gebeurde, aldus de sportman, was tijdens 'een Bond-film in de jaren tachtig'.

Nog voordat mijn collega bovengenoemd verslag gaf, kwam ik al op de proppen met For Your Eyes Only. Tijdens de scène op de bobsleebaan is stuntman Paolo Rigon dodelijk ten val gekomen, een desastreus relaas dat op de making of van de dvd vreemd genoeg verzwegen wordt.

Hoe verschrikkelijk alles ook is, dé rodelscène bij uitstek blijft toch het fragment uit Studio Spaan. Van commentaar voorzien door André van Duin. Misschien wel het allerleukste stukje tv ooit.



...Met 'Femke' is het trouwens allemaal goed afgelopen.

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures