Films en seriesFilms en series

donderdag 8 september 2011

Double-O-Duplicate

Het was in 2003 nadat ik Die Another Day op dvd had gezien. In de bioscoop was het mij tot tweemaal toe niet opgevallen. Maar zag ik het goed? Hadden ze nou precies hetzelfde shot van een fregat gebruikt als in Tomorrow Never Dies?


Wat maakt het allemaal uit. Maar toch...

Nog zo één, maar dan gelukkig minder lomp. Zit ik Moonraker te kijken — Roger Moore breekt in bij de kluis van Drax. Het apparaatje dat hij daarvoor gebruikt maakt niet alleen een opmerkelijk kabaal (wat voor een spionnengadget buitengewoon onhandig is) maar eindigt ook met een soort morsecode dat ik ergens van ken.
 
En inderdaad. On Her Majesty's Secret Service erop nageslagen en daar komt het geluid dus vandaan.

George Lazenby heeft als James Bond zojuist zijn ontslag ingediend bij M en ruimt zijn kantoor op. Daar komt hij het mes van Honey Ryder tegen, het horloge van Red Grant (had Bond dat dan meegenomen?) en de rebreather uit Thunderball (en later Die Another Day). Op dat moment gaat zijn telefoon. Geen beltoon, maar een irritant klinkende morsecode...

 
Wie vult aan?

1 opmerking:

LVA zei

Die van TND en DAD wist ik, die andere is nieuw voor me. Op dit moment heb ik echter geen annvulling voor je...


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures