Films en seriesFilms en series

dinsdag 14 juli 2009

Goldfinger look-alike

Mijn zeer gewaardeerde collega Ben Kolster is drastisch aan het lijnen. Op last van de dokter. Hij vertelde mij het slechte nieuws vorige week. Ook Michael Wilson had hij al ingelicht – Eon zal op zoek moeten naar een andere Goldfinger.

Ik pest Ben ermee dat hij op Gert Fröbe lijkt. Hij heeft het altijd ontkend, maar nu zelfs de dokter het zegt, ziet hij het zelf ook. Al vindt hij dat Fröbe zo'n 'grote ronde kop' heeft. Echt Duits. En dat heeft Ben inderdaad niet. Niet zo rond in ieder geval.

Als Ben dan niet de tweelingbroer van Goldfinger gaat worden in een van de volgende films van Daniel Craig, dan is de Duitse acteur Thomas Thieme een goede tweede. Of eigenlijk zou Ben een goede tweede zijn en Thieme de eerste keus. Want een grotere gelijkenis met Fröbe heb ik niet eerder gezien.

Thomas Thieme viel mij pas echt op tijdens het zien van Das Leben der Anderen. (En ook ik zeg het nog maar een keer: zien die film!) Ik kon niet anders dan bedenken dat Thieme een neef van Gert Fröbe zou moeten zijn, zo treffend is de gelijkenis. Ook op een aantal internetfora ben ik deze observatie tegengekomen, dus ik ben zeker niet de enige die het ziet. Maar familie van elkaar zijn ze niet. In dat geval heeft Ben toch gelijk met dat 'ronde'. Het zal wel iets typisch Duits zijn…

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures