Films en seriesFilms en series

zaterdag 6 augustus 2011

Exclusieve iPod-covers

De één heeft veel verstand van Aston Martins en Lotussen. De ander meer van wapens. Nummer drie weet alles over de boeken en Ian Fleming en ik heb mij weer toegespitst op: cast en crew, muziek, naslagwerken, het te woord staan van de media - om maar iets te noemen - én op filmposters.


Het liefst zou ik iedere filmposter één op één namaken. Alleen om te zien of anderen echt van onecht kunnen onderscheiden. Dan ben ik op de goede weg. 

Begin dit jaar heb ik mij toegespitst op de typografie van de posters. Ik heb mij een bult gezocht naar de bijbehorende fonts. Dat is niet in alle gevallen gelukt, maar hetgeen wat ik bemachtigd heb, daar ben ik erg blij mee.


Met het verkrijgen van een andere mijlpaal, een tekstloze poster van Moonraker, ben ik nu bezig met het vervaardigen van exclusieve hoogstaande iPod-covers. Die qua tekst gelijk zijn aan het origineel, maar er veel strakker uitzien. Zonder vouwen, zonder onzuiverheden. Alleen aan de afbeelding of de compositie is te zien dat het geen officiële is.

En nu ben ik heel erg van dat officiële als het om Bond gaat, maar esthetiek wint het deze keer...

...Eigenlijk had ik het willen hebben over de tekenaars van de Bond-posters - is het verhaal compleet de andere kant op gegaan. Volgende keer dus!

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures