Films en seriesFilms en series

donderdag 24 september 2009

Matt Monro en de Chipmunks

Platgedraaid, mijn allereerste cd: The Best of James Bond – 30th Anniversary Collection. En nog steeds een van mijn favoriete platen ooit.

Nummer voor nummer uitgeplozen. De teksten eigenhandig uitgetypt om mijn Engels te verbeteren. Met de koptelefoon strak op mijn hoofd om alles zo goed mogelijk te kunnen horen, deed ik plots een merkwaardige ontdekking. In het nummer From Russia with Love van Matt Monro hoorde ik vreemde stemmen! Geluiden die daar beslist niet thuishoorden. Een angstige bevinding, zo ’s avonds laat in mijn verder donkere kamer. Was mijn cd behekst?

Vele jaren later bleek dat ik niet de enige was die nachten lang wakker had gelegen van de duivelse cd. Een pientere baas hielp me uit de droom. Hij isoleerde de vreemde stemmen, draaide ze in normaal tempo af en kwam tot de volgende conclusie:

Stem 1: 'Sound check.'
Stem 2: 'I want (…)'
Stem 2: 'What was that again?'

Waarschijnlijk twee geluidsmensen in de studio, die tijdens het digitaliseren van het nummer per ongeluk een microfoon open hadden staan. Het gevolg: Chipmunks in de muziek van From Russia with Love, die ik mij inmiddels niet meer zonder kan bedenken. Besnuffel het filmpje hieronder maar eens. Let maar niet op de taalfouten.


Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures