Films en seriesFilms en series

zaterdag 2 oktober 2021

Marketingstrateeg Jerry Juroe (98) overleden

Hij was er sinds de eerste James Bond-film Dr. No uit 1962 al bij: Charles ‘Jerry’ Juroe. Gedurende vier decennia hield hij zich bezig met de publiciteit van James Bond. Op de premièredag van de nieuwe Bond-film overleed hij op 98-jarige leeftijd.


Het nieuws van Juroes overlijden werd gisteren bekendgemaakt via Twitter:

„We are so very sad to hear that Charles ‘Jerry’ Juroe passed away yesterday, aged 97. He made a huge contribution to the success of the series from the very first promotional tour to Italy in 1962 for Dr. No with Sean Connery to his retirement as Director of Marketing on Licence To Kill. Our hearts go out to his daughter Kim.”

Michael G. Wilson & Barbara Broccoli

Charles Juroe begon bij de Bond-films als hoofd publiciteit voor de Europese markt van United Artists. Vanaf de jaren 70 kwam hij in dienst van Eon Productions. In totaal werkte hij mee aan veertien Bond-films. Voor zijn laatste bijdrage GoldenEye werd hij gevraagd als adviseur.

Juroe is te zien in de vele documentaires over de Bond-films die zijn opgenomen op de dvds en blu-rays. Tijdens de opnamen van Octopussy in 1982, maakte hij de publiciteitsfilm James Bond in India (zie hieronder). Drie jaar geleden kwamen zijn memoires uit: Bond, The Beatles and My Year with Marilyn — 50 Years as a Movie Marketing Man.

Charles Juroe was getrouwd met model Lynn Tracy die in de jaren 50 in enkele films speelde. Tracy overleed in 2001 op 65-jarige leeftijd. Ze hadden samen één dochter, Kimberley.

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2021
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures