Films en seriesFilms en series

donderdag 13 februari 2020

James Bond in 3D

Tickets ‘No Time to Die’ vanaf nu te koop


No Time to Die komt ook in 3D. En in Imax en zelfs in 4DX, of een combinatie daarvan met bewegende stoelen, watersproeiers en een overdaad aan geluidseffecten. 

Goed. Sinds vandaag zijn de kassa’s geopend. Wie wil kan alvast een plekje reserveren bij Pathé. De eerste voorstellingen van de nieuwe Bond-film vinden plaats in de nacht van 1 op 2 april, precies om 00:07 uur.


No Time to Die is geen 3D-film. Niet omdat Bond-puriteinen daar nu eenmaal moeite mee hebben. Meer omdat de film zo namelijk niet bedoeld kan zijn. Als het even meezit is de nieuwe Bond interessant genoeg en heeft de film deze pretparktoevoeging helemaal niet nodig.

Geen nood, stelt Pathé gerust, de film is ook gewoon in 2D te zien. Maar dat is niet overal het geval. Zo is bijvoorbeeld in Arnhem de eerste nachtvoorstelling enkel in Imax 3D te aanschouwen, een gewone 2D-presentatie (zonder Dolby Atmos of Imax) is daar, in ieder geval in de eerste week, niet mogelijk.

Van Imax word ik duizelig, van 3D ga ik scheel kijken, van 4DX kots ik waarschijnlijk degene voor mij van zijn stoel. Als ik misselijk wil worden, maak ik wel een achtbaanritje in de Efteling.


De website van distributeur Universal, waar naast de Pathé-bioscopen ook alle andere filmtheaters te zien zijn waar de nieuwe Bond gaat draaien, vermeldt als enige extra: ‘deze film is ook te zien in Imax’.

Het is waarschijnlijk gezever van een 40-plusser. Toch kan het niet zo zijn dat ik de enige ben die zo’n totaalbeleving onnodig vindt. Een goede film heeft al die effecten helemaal niet nodig. En dat No Time to Die een goede film wordt, daar ga ik stiekem wel van uit. Of weet Pathé misschien meer?

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures