Films en seriesFilms en series

dinsdag 4 juli 2023

Hoyte van Hoytema te gast bij ‘Zomergasten’

De Nederlands-Zweedse cinematograaf Hoyte van Hoytema is dit jaar te gast in het VPRO-programma Zomergasten. Van Hoytema was director of photography van de Christopher Nolan-films Tenet, Dunkirk, Interstellar en meest recent Oppenheimer. In 2015 draaide hij de 24e James Bond-film Spectre.

Hoyte van Hoytema en regisseur Sam Mendes op de set van Spectre in Mexico-Stad

De presentatie van het avondvullende interviewprogramma is dit jaar voor het eerst in handen van Theo Maassen. Via de website van Zomergasten laat Maassen weten: „Toen ik wist dat ik Zomergasten ging presenteren, was er een naam die ik onmiddellijk riep: Hoyte van Hoytema. Ik hoop dat ik een professionele afstand kan bewaren, want ik ben fanboy. Bij veel van mijn lievelingsfilms stond hij achter de camera. Hij heeft nog nooit een film in Nederland gedraaid, maar ik ben vereerd dat hij speciaal voor ons toch even terugkeert.”

In 1997 was Van Hoytema clapper loader van de Nederlandse film All Stars van Jean van de Velde.

De uitzending van Zomergasten met Hoyte van Hoytema is op 30 juli om 20:15 uur op NPO 2.

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures