Films en seriesFilms en series

donderdag 25 juli 2024

George Lazenby legt werkzaamheden neer

Oud-007 George Lazenby legt al zijn werkzaamheden per direct neer. Volgens eigen zeggen gaat hij met pensioen. Dat kondigde de acteur uit On Her Majestys Secret Service vannacht (Nederlandse tijd) aan op Twitter en Instagram.

‘Het is geen makkelijke beslissing geweest, maar het is tijd om mijn pensioen aan te kondigen. Dat houdt in dat ik met ingang van vandaag stop met acteren en geen publieke optredens meer doe, geen interviews meer geef of handtekeningen uitdeel. Het was een mooie tijd, maar oud worden is geen lolletje. Mijn dank gaat uit naar mijn manager sinds 2013 Anders Frejdh; de beste agent die ik ooit heb gehad. Ik ga mij nu richten op de tijd die ik heb met mijn gezin. Mijn oprechte dank voor jullie liefde en toewijding al die jaren. Het betekende veel voor mij. George xx’

De laatste jaren kwam de eenmalig James Bond niet helemaal lekker meer uit de verf. Zo werd hij een krappe twee jaar geleden uit zijn eigen theatertour gezet nadat er klachten van bezoekers waren gekomen dat de acteur beledigende opmerkingen maakte.

Lazenby als Bond

In zijn optreden in de James Bond-documentaire van Icons Unearthed (uitgebracht in oktober 2023, de opname is van april 2023) maakt Lazenby ook geen beste beurt als hij alleen maar over seks lijkt te kunnen praten. En eind vorig jaar verschenen verontrustende berichten over hem nadat hij een val had gemaakt. Daarna verschenen nog sporadisch fotos van hem online waarop hij met een hoofdwond is te zien.


Na het overlijden van Sean Connery in 2020 is de nu 84-jarige George Lazenby de oudst levende James Bond-acteur. Hij speelde de rol eenmalig in On Her Majesty’s Secret Service (1969), dat als een van de beste James Bond-films wordt gezien. Nog voordat zijn Bond-film in december 1969 in première ging, besloot Lazenby de rol van geheim agent 007 vaarwel te zeggen. Veel succes had hij daarna niet meer met acteren.

Geen opmerkingen:


© Bond Blog 2009 — 2024
Alle fotorechten voorbehouden aan Danjaq LLC. / Eon Productions, United Artists Co., MGM Studios, Columbia Pictures, 20th Century Fox Home Entertainment, Sony Pictures Inc., Universal Pictures