Volgens de krant doet iedere studio zijn uiterste best een goede indruk te maken op Eon-opperhoofd Barbara Broccoli. Zo heeft Sony dinsdag een pitch van een uur gehouden in een nagemaakte set van Dr. No, de film waar het in 1962 allemaal mee begon. Foto's van die geheime bijeenkomst zijn meer dan welkom! Want welke set zullen ze gekozen hebben?
Zonder distributeur geen Bond-film. Dat is mede de oorzaak waarom we nu al tijden wachten op een beetje zinnig nieuws over Bond 25.
Eon Productions en mede-eigenaar van James Bond MGM zijn met z'n tweeën niet in staat een film te distribueren, daar hebben ze nog een derde partij voor nodig. Voor de laatste vier films hadden ze die gevonden in Sony, maar die deal is na vier films verlopen. Waarom ze niet gewoon verder gaan met Sony, is een goede vraag. De filmstudio bleek een uiterst lucratief partner, want Sony bekostigde de helft en ving maar een kwart van de opbrengsten.
Nu legt dat met een megaklapper als James Bond beslist geen windeieren, want succes verzekerd, dus Sony had in dat opzicht geen klagen. Toch zijn Eon en MGM blijkbaar erg benieuwd wat de andere studio's voor Bond over hebben. En wat Sony betreft; zoveel pijn zal die manke deal niet gekost hebben, ze staan immers weer vooraan in de rij, note bene op een set van Dr. No...
The New York Times vraagt zich in het artikel terecht af waarom de andere vier studio's zo geïnteresseerd zijn in 007.
Zoals eerder vermeld: aan James Bond kun je geen buil vallen. In een tijd waar successen schaars zijn, is het voor iedere studio meer dan welkom een instant hit binnenshuis te hebben. Voor het kleine Annapurna Pictures (Her, American Hustle, Sausage Party) geldt dat ze met een Bond-deal wereldwijd gelijk op de kaart staan.
Dus wordt het weer Sony, een buitenbeentje of één van de ander drie reuzen? De mooiste setreplica zal de doorslag moeten geven. Hopelijk gauw meer nieuws hierover en dan gaan met die banaan!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten